BRANGIOJI MOKYTOJA

L. Vansevičienės nuotrauka

„Brangioji mokytoja“ – virš laiko ir erdvės pakibęs santykių veidrodis, atspindintis skaudžiai trapų ir šiek tiek pavojingą mokytojos ir jos mokinių bendravimą, pamažu virstantį nevaldomu mokinių manipuliavimu ir žiauriu psichologiniu teroru. Kaip toli galima eiti, kovojant dėl šviesios ateities, ir ant kortos statant žmogiškąsias vertybes? Ar tikslas visada pateisina priemones? Ką slepia drama, pulsuojanti jaunatvišku „dabar ir niekada, viską arba nieko“ ir ar galima joje ieškoti kaltų?

„Spektaklio „Brangioji mokytoja“ režisierė ir pedagogė Ieva Stundžytė „neutralizavo“ laiko bei vietos žymes, veikėjų tautinius bruožus – sovietmečio ženklais ir nacionaliniais bruožais nežaidžiama. <…> Spektakliu nesiekiama šokiruoti ir provokuoti žiūrovų, nors pastarojo meto scenos meno viešųjų ryšių kampanijos šiuos tikslus iškelia kaip prioritetinius, vertybinius.

Scenovaizdis – minimalistinis

 Vaidintojų amžiaus skirtumas išoriškai nėra ryškus, tad mokytoja moksleiviams – it vyresnioji sesuo, užsitempusi laisvo silueto pilkšvą megztinį. Jaunuolių agresijos metu mokytojai kyla net seksualinės prievartos grėsmė (vaikinai įvertina ir tokią galimybę)…Moksleivių grupės lyderis Volodia – gudrus ir valingas cinikas, savimyla, intelektualaus veido manipuliatorius, turintis aktoriaus galių, kuris ateityje gali atsidurti valdžios struktūrose (ir kodėl analogija su seimu niekaip neišeina iš galvos?..). Volodios „publika“, parankiniai – negudraus mąstymo, hormonų kamuojamas raumenų kalnas Paša, vaikiškai atlapos širdies, pradedantysis girtuoklėlis silpnavalis Vitia ir dailių drabužėlių mėgėja, sukta mergužėlė Lialia.

Veidrodžio principas

Teatro Atviras ratas repertuare „Brangioji mokytoja“, regis, bus tas spektaklis, kuriuo jaunai publikai veidrodžio principu pasakoma ir nemalonių dalykų. Į teatro žaismingą flirtą ir jaukų pokalbį su bendraamžiais „įsiterpė“ kitokios stilistikos ir intonacijos vaidinimas. Įvairovė padeda teatrui nesustabarėti.“

(Iš Rido Viskausko straipsnio „Atviro rato spektaklyje – kritikos strėlės jaunai kartai“)

Spektaklis skirtas vyresnių klasių moksleiviams, jų pedagogams ir tėvams. N-16

Spektaklio rėmėjas LR kultūros ministerijos kultūros rėmimo fondas

Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba

Scenovaizdžio autorė ir režiesierė –  Ieva Stundžytė

Kostiumų dailininkė – Ramunė Skrebūnaitė

Vaidina: Vesta Šumilovaitė / Aldona Vilutytė; Justina Smieliauskaitė / Aistė Šeštokaitė; Danas Kamarauskas / Lukas Auksoraitis; Jurgis Marčėnas / Tautvydas Galkauskas; Karolis Kasperavičius / Matas Pranskevičius

Premjera 2012 10 05